UE vrea sa-i sanctioneze pe cei care nu respecta regulile pietei unice

decupat_barbat_care_apasa_pe_un_ecran_virtual_92297392Adesea mentionata ca fiind bijuteria coroanei UE, piata interna este departe de a fi complet functionala, ceea ce se traduce prin mari diferente pentru consumatorii din cele 28 de state membre. Comisia Europeana va anunta noi planuri pentru a-i sanctiona pe cei care nu respecta regulile pietei unice, potrivit EurActiv.

Comisia promite masuri legislative si actiuni de punere in aplicare in urmatoarele luni, pentru a se asigura ca toti consumatorii care cumpara servicii si produse intr-un alt stat membru – fie online sau in persoana – nu se confrunta cu preturi, conditiile de vanzare sau optiuni de livrare diferite, daca nu sunt justificate de motive obiective si verificabile.

Executivul este preocupat de “diferentele nejustificate” cu care se confrunta consumatorii. Acestea sunt considerate ca fiind “tratament inegal” si discriminare pe motive de nationalitate sau de resedinta, care este impotriva tratatele UE si a Directivei privind serviciile.

Cazul Eurodisney, care practica preturi diferite, in functie de cetatenia clientului, a declansat nemultumiri. “Aceasta este o discriminare inacceptabila”, a declarat europarlamentarul socialist belgian Marc Tarabella.

Dar lista poate continua, cu furnizorii de servicii de internet care refuza sa acorde conectivitate cetatenilor dintr-o alta tara, si parcurile tematice care permit plata prin debit direct doar pentru clientii cu un cont bancar national.

Viitoarele actiuni sunt parte a unei noi strategii privind piata unica, pe care Comisia o va prezenta astazi. Oficialii UE au explicat ca obiectivul este de a prezenta un set de actiuni bine directionate pentru a imbunatati functionarea pietei interne. De asemenea, Comisia intentioneaza sa ajusteze noile modele de afaceri aduse de revolutia digitala, cum ar fi economia de tip „sharing”.

Comisia doreste sa faca lumina cu privire la modul de aplicare a diverselor directive ale UE in acest sector in plina expansiune, pentru evitarea conflictelor dintre furnizorii de servicii traditionale si cei de prestari de servicii noi digitale, cum ar fi uber sau Airbnb.

Sursa si textul complet pe euractiv.com

28.10.2015